ponedjeljak, 16. veljače 2015.

Prisežem!

Prisežem da ovaj tekst neće biti predugačak! :) Gledala sam jučer prisegu prve hrvatske predsjednice. Bila je lijepa u plavom.
Iskreno, moram priznati nisam gledala sve... prebacila sam na 'Zgodnu ženu' jer je bio ciklus ljubavnih filmova za Valentinovo. Tko ima kabelsku mogao je uhvatiti čak 3 filma s Julkom Roberts, sve romantične komedije. Nju uvijek netko spasi na kraju. Dođe princ i izvuče je iz svih nevolja koje joj se događaju kroz film. U dva filma bio je to Richard Gere. 

No, vratimo na se na predsjednicu i lentu. Od predsjednice imamo mrvicu drugačija očekivanja... očekujemo da ona spasi nas ili bar pripomogne spasu. Richarda Gerea nema za nju. U ovom slučaju, on je doma i čuva djecu. Malo karikiram ali za promjenu nije bilo loše vidjeti prisegu žene. Lentu je primila žena koja nije poželjela mir u svijetu, nego bolje za svoju zemlju.
Za sad mi je to dovoljno. Ostalo ćemo tek vidjeti... Hrvatska čeka. 

Razmišljala sam malo o tim lentama, prisegama... koliko puta su oči uprte u nas dok prisežemo? Dok nešto obećajemo. Koliko puta to zaista mislimo? Recimo da u prosječnom životu ima par prisega... ajmo redom: 

1. Ako si vjernik prisežeš par puta na primanju raznih sakramenata. Većinom se odričeš Sotone. Što i nije tako teško. Nitko ne želi Sotonu. Osim ako si tinejdžer i zapadneš u krizu identiteta i neki kult.
2. Kad diplomiraš – prisežeš da ćeš ponosno promovirati svoju struku, i biti predstavnik akademskog puka.... itd. Ne sjećam se točno kako idu riječi te prisege, ali znam da je bilo dosta svečano. 3 muškarca u haljini, uplakani roditelji... i mi koji kročimo po diplomu misleći da će nam donijeti bolje sutra.
3. Ako zapneš na sudu kao svjedok – i tad se priseže zar ne? Da ćeš govoriti istinu i da nećeš lagati. Ovo nagađam, vidjela sam to 100 puta na TV-u.
4. Ako pobijediš na izboru za Miss, preuzmeš lentu i prisegneš da se nećeš udebljati više od 3 kile godinu dana koliko predstavljaš svoju zemlju. To isto nagađam, nisam se nikada natjecala za Miss. Ali često sam držala govor u ogledalu. Bože... šta bih svašta obećavala.
5. Kad se ženiš ili udaješ. I tad prisežeš... prisežeš da ćeš voljeti i poštivati osobu koja stoji pred tobom. Da ćeš biti uz nju ili njega do kraja života, da je nećeš varati i da ćeš je voljeti čak i kad bude izgužvana i sijeda. I ako ne spadaš u statistiku raspadanja svakog 3. braka... prisežeš da ćeš živjeti kompromis kako bi sve to trajalo duže i sretnije.
6. Kad dobiješ dijete – vjerujem da prisegneš sam sebi da ćeš ga voljeti, paziti i maziti do kraja života. Prisežeš da nećeš ponavljati greške svojih roditelja, i da nikad nećeš biti kao svoja majka. Da ćeš sve stvari napraviti drugačije... prisežeš da ćeš ti to puno mudrije napraviti. Prisežeš sebi... ne znam, i ovu prisegu pretpostavljam. Nemam djecu još, ali pretpostavljam da će prisega tako nekako zvučati. Iako u dubini znam da mom budućem klincu neće faliti baš ništa da ja budem baš kao moja mama.
7. Prisežeš... ako postaneš predsjednica! Ili saborska zastupnica. Uz sve riječi koje idu uz to, pustiš i suzu jer je to ženski. I jer trebaš pustit suzu, za boga miloga postala si predsjednica jedne zemlje! Ako si muškarac, nećeš pustiti suzu jer to bi značilo da si mekušac. Pustiš neka plače tvoja žena. Prva dama. To je prednost kad si žena. Možeš sve što hoćeš... sredit se, zaplakat, zapjevat... i prisegnut za predsjednicu.

Ponestalo mi je prisega. Vrijeme je da ispunim ono što sam prisegnula na početku teksta. Da ovaj tekst neće biti predug. Za što god da prisežete... mislim da je prije svega bitno biti iskren prema sebi. Pa ćete valjda onda biti iskreni i prema drugima...inače nema smisla. 

Živjeli!

Nema komentara:

Objavi komentar