srijeda, 27. svibnja 2015.

Molm jednu za kartu... za bilo gdje!

Gdje ima volje, ima i načina. To bi ukratko bila poruka onima koji vole putovati, a misle da to rade samo drugi.
Kako to obično biva nekad se jednostavno nađemo u začaranom krugu. Kad imaš novaca, nemaš vemena… kad imaš vremena, obično nemaš novaca, a mjesta na karti kugle zemaljske samo se pune oznakama tvojih budućih destinacija. Naaravno, ako, voliš putovati. Ako sanjaš drugačije svjetove od tvoga… ako mirišeš druge kulture i želiš ih iskusiti. Do nedavno bi rekla da nema osobe koja ne voli putovati, kažem donedavno jer sam upoznala jednu kojoj je život sasvim dobar i bez putovanja.
Putovnicu imam otkako znam za sebe i nekako mi je ostalo u navici da je obnavljam čim istekne… Ona je moj papirnati komadić slobode za koju mi je bitno da znam da postoji. U zadnje vrijeme malo je manje koristim, ali ona stoji i čeka, čeka neko iduće putovanje. Nisam putnik u pravom smislu te riječi,  još nisam dala otkaz na poslu, otpilila sve,  uzela ruksak i putovnicu i krenula u avanturu. Moja putovanja i lokacije još uvijek su turističke. Možda me jednog dana pukne i ta faza divljeg putovanja, ali za sada su mi sasvim dovoljne kratke europske destinacije da pobjegnem malo od svoje svakodnevnice. Najdalje što sam bila… Hm, rekla bih sjever Afrike – Tunis. Najbiliže? Susjedi.  I klasične europske destinacije popularne među Hrvatima. Najdraži grad? Madrid (iako se blisko bori s Lisabonom). Volim taj grad, volim Španjolsku, volim joj miris, ljude, jezik… Ma sve. I rado joj se vraćam. Za Španjolce mislim da su dosta slični mojim Bosancima – opušteni, topli i srčani.  Destinacija o kojoj sanjam? Kuba! Za sada je zacrtana iduće godine! Javim još ishod… ali moram priznati da me dosta zabavlja i samo sanjarenje i planiranje. “This time next year…”, rekao bi Del Boy, a ja se nadam da ću reći Hola Castro! (valjda će bar jedan Castro biti živ? ). Poslije Kube? Uh, svašta imam… Južna Amerika, SAD, Tajland, Moskva, Meksiko (kad smo kod slova M)   a samo jedan život.
“Mi putujemo, neki od nas zauvjek, kako bismo vidjeli druge države, druge živote, druge duše”, Anais Nin. Putovanja su hrana za dušu, toliko te obogate i ne postoji niti jedna materijalna stvar koju možeš kupiti, a da te ispuni više. Za mene ne postoji bar, tako da sav moj višak novaca uvijek ide na neko putovanje. Kako putovati? Nemam, nažalost, dovoljno iskustva da kažem sve moguće verzije, ali znam da postoje. Ljepota svega je da danas postoji toliko opcija! Tko je lijen – tu su agencije, i to stvarno raznih mogćnosti. Složit će ti putovanje za cifru koju ponudiš… Ok, možda nećeš biti u hotelima od 5 zvjezdica ali ionako gdje god da ideš sigurno ne ideš zbog hotela, zar ne?

Studenstska opcija, i ona zapravo puno slobodnija i za starije – uzmi ruksak, najonosvnije stvari i baci prst na atlas! Najviše novca ćeš potrošiti na avionsku kartu do početne destinacije, smještaj ne moraš plaćati jer imaš razne opcije. Za početak Couchsurfing. Diljem svijeta su se ujedinili putnici i ponudili u svim gradovima svoje krevete na par dana za spavanje! Besplatno! Sve što trebaš je uzvratiti uslugu kad tebi netko pokuca na vrata. Ova vrsta putovanja nikako nije turistička, obično traje duže i sam putnik ostaje na određenom mjestu i upoznaje način života lokalaca. On nije turist, ni stranac… On se uklapa. Nadam se da ću jednom probati i to.

Negdje između svega ovoga je opcija kad sam sebi planiraš putovanje. Loviš najjeftiniji let, jer hvala bogu danas ima dosta niskobudžetnih kompanija. Loviš najjeftinije hotele, hostele – ovisno zapravo što želiš. Postoji opcija i zamjene stana s nekim iz grada u koji ideš. Sve što trebaš je malo proći po putničkim provjerenim forumima. Iskustva ljudi na forumima su neprocjenjiva, tako ćeš znati što te čeka i moći ćeš prepoznati ako te netko mulja. Isto tako, znat ćeš unaprijed kako postupiti u nekoj situaciji, jer je netko prije tebe to prošao i podijelio svoje iskustvo. I nije bitno putuješ li sam ili ne, jer na putu nikad nisi sam. Uvijek ima ljudi koji putuju i traže nešto, baš kao i ti.

Poanta je da danas isprike stvarno nema. Pogotovo uz toliko opcija i mogućnosti i načina da putuješ. Nebo je granica. Za početak možda nije loše zamisliti željenu destinaciju i dati si npr. godinu dana da je ostvariš. U godinu dana možeš svašta. Možeš naći posao, možeš se zaljubiti (društvo na putovanju?), možeš uštedjeti… Možeš bilo što samo ako to vizualiziraš i kreneš prema ostvarenju svoje ideje.  (New age filozofija? Ne znam. Zvuči ostvarivo).  Pa što onda ako se plan pomakne na 2 godine? Jednom ćeš otići tamo. Npr… 2017. u listopadu ćeš sletjeti u Buenos Aires (tamo je proljeće tada, navodno najljepše doba za posjetiti Argentinu) i naručit ćeš mate! I znat ćeš da se sve isplatilo… Znat ćeš!

Nema komentara:

Objavi komentar